فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

آموزش جمع کردن قایق های بادی (همراه با عکس)

برای نگه داشتن قایق بادی خود در شرایط مطلوب کارهای کمی هست که حتما باید انجام دهید. قایق را هم باد شده و هم خالی می توانید نگه داری کنید. اگر قایق بادی را بیرون نگهداری می کنید خوب است که کمی فاصله با زمین داشته باشد و هیچگونه جسم سنگین و یا تیزی روی آن قرار ندهید. اگر قرار است قایق تان در معرض نور مستقیم خورشید یا باران و یا برگ درختان باشد با یک چادر یا روکش از آن محافظت کنید. ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که قایق تان را آویزان کنید. بهترین شرایط برای نگهداری قایق های بادی این است که کمی از باد آن را کم کرده و در یک محیط تاریک و یا کم نور و خنک قرار دهیم. جایی مثل انباری و یا پارکینگ.

اگر فضای کافی نداشتیم چه کنیم؟

در این مورد یک سری کلیات وجود دارد که دانستن آن ها به شما کمک خواهد کرد. برای قایق های بادی کوچک تر و یا کایاک ها روشی که وجود دارد این است که باید ابتدا دریچه باد آن را باز کرده و به آرامی قایق را از باد خالی کنیم. سپس از یک سر قایق شروع می کنیم به تا کردن و لوله کردن قایق. این کار را به آرامی انجام دهید تا فشار اضافه ای به مخزن های باد قایق وارد نشده و فرصت کافی برای خالی شدن را داشته باشند. تا زدن های شما باید تقریبا هربار به اندازه یک قدم باشد طوریکه نه خیلی فشرده تا بزنیم و نه خیلی باز. نکته بسیار مهم اینست که قایق های بادی با توجه به طراحی متنوعی که دارند، قطعاتی پلاستیکی بر روی بدنه خود ممکن است داشته باشند و شما در هنگام تا زدن باید بسیار مراقب این قطعات باشید که آنها را تا نکرده، نشکنید و یا فشاراین قطعات باعث پارگی بدنه قایق نشود. از این دست قطعات می توان جای قلاب ماهیگیری و جای پاروها نام برد. حالا با توجه به استفاده بعدی خود می توانید از یک بند پهن استفاده کرده و دور قایق را نه چندان محکم ببندید. اگر قرار است به زودی دوباره از آن استفاده کنید می شود به همین صورت از این روش بهره گرفت و یا اگر قصد استفاده بلند مدت تری از آن را دارید می توانید از بسته بندی مخصوص قایق تان نیز استفاده کنید.

برای قایق های بادی بزرگ تر مثل قایق های ماهیگیری و رفت ها روش دیگری وجود دارد. این نوع قایق ها را ابتدا باید کاملا از باد خالی کنیم. برای این کار از پمپ باد برقی و یا از وکیوم می توانید استفاده کنید. البته در خالی کردن قایق از باد نباید خیلی زیاده روی کرد. به این دلیل که به خاطر عمل مکش بیش ازحد، در تیوب ها و محفظه های باد ممکن است فشار منفی ایجاد شده که همین امر فشار مضاعفی را به آنها وارد خواهد کرد. بعد از خالی کردن محفظه ها از باد، تیوب های کناری قایق را به سمت مرکز قایق تا می زنیم. یعنی با فرض یک خط مرکزی برای کف قایق، دوطرف آن را به سمت وسط تا می زنیم. درست مثل تا زدن لباس.

تا اینجا 2 بار عمل تا کردن را انجام داده ایم. یادآوری دوباره این نکته که مراقب قسمت های اضافی قایق باشید نیز ضروری به نظر می رسد.حالا همین عمل تا زدن به مرکز را دوباره انجام می دهیم اما این بار از دو سر قایق. 2 تای دیگر هم اینجا شد. در نهایت قایق ما جای یک تای دیگر هم خواهد داشت و کل این عمل در 5 تا انجام می شود. البته بسته به نوع قایق ممکن است این تا زدن کمتر نیاز باشد. حتی می توانید تای نهایی را نزنید. توصیه نهایی ما به شما این است که قایق را شل(نه چندان سفت) تا بزنید و از خم کردن و تا زدن سریع و محکم قایق بپرهیزید.

قایق های بادی را بعد از جمع کردن در جایی تقریبا خنک و تاریک نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که اگر برای طولانی مدت از این محصولات استفاده نخواهید کرد آن را شسته و خشک کنید و در پوشش یا کیف مخصوص خود قرار دهید. برای شستشو از کمترین میزان مواد شوینده استفاده کنید. یک شلنگ آب، یک اسفنج و یک سطل کف این کار را به خوبی انجام می دهد. بهتر است این کار را روی زمین و نه بر روی آب انجام دهید. بعد از هر بار سفر با قایق آن را تمیز کنید تا از گزند نور خورشید، شن و ماسه و آب شور در امان بماند. قبل از جمع کردن قایق مطمئن شوید که کاملا خشک باشد.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.