فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

راهنمای جعبه کمک های اولیه

اقدامات کمک های اولیه

بسته به نوع حادثه یا موقعیت اورژانسی که پیش می آید، اقدامات کمک های اولیه مختلفی برای مدیریت موقعیت وجود دارد. اقدامات اولیه خاصی برای سوختگی ها و یا جراحت ها وجود دارد که با توجه به وسایل کمک های اولیه ای که در دسترس شما باشد می توانید انجام دهید. تعیین کننده ترین فاکتور هایی که مشخص می کند تا چه میزان می توانید به فرد آسیب دیده کمک کنید شامل وسایل و ابزار در دسترس شما و مهارت شخصی شما در انجام اقدامات لازم می باشد. این اقدامات را می توانید در یک جزوه کمک های اولیه و یا بصورت PDF تهیه کرده و تمرین نمائید. این اقدامات اولیه اهدافی را دنبال می کند که شامل نجات جان مصدوم و جلوگیری از مرگ او، کم کردن درد مصدوم، کاهش عوارض ناشی از مصدومیت و کمک به بهبودی او می باشد.

جعبه کمک های اولیه

وسایل مورد نیاز برای عملیات احیا و نجات را باید در یک کیف و یا جعبه که به آسانی قابل دسترسی باشد نگهداری کرد. کیف یا جعبه کمک های اولیه معمولا شامل یک سری ابزار و وسایل عمومی می باشد که با آن ها می توان شماری از موقعیت های پیش آمده را تا رسیدن کمک به محل، کنترل کرد. از نکات بسیار مهم در این رابطه این است که حتما باید توجه داشته باشید تا این جعبه تحت هیچ شرایطی در دسترس کودکان قرار نگیرد، چرا که خود می تواند باعث بوجود آمدن موقعیت اورژانسی دیگری شود. هرچه این ابزار و سایل کامل تر و با کیفیت تر باشد می توانید موقعیت های دشوار بیشتری را کنترل کرده و به مصدوم کمک برسانید. در لیست زیر به بخشی از این ابزار و وسایل اشاره می کنیم. جعبه کمک های اولیه شما ممکن است تمامی این موارد را نداشته باشد اما سعی کنید چند مورد اول لیست را حتما داشته باشید و سپس برای کامل کردن این لوازم فکری کنید.

بتادین و ضد عفونی کننده برای بریدگی ها و جراحات یکی از ملزومات به حساب می آید.

  • الکل سفید
  • پنبه
  • گاز استریل به تعداد کافی و در ابعاد مختلف
  • باند پانسمان (2 و 5 و 10 سانتی)
  • قیچی
  •  پنس (موچین) برای خارج کردن اجسام ریز از بدن مانند خرده شیشه و یا سنگ ریزه
  • سرنگ آماده برای تزریقات فوری
  • قرص های مسکن فوری
  • قرص ضد اسهال
  • آنتی هیستامین ضد حساسیت
  • نوارچسب، پد الکلی، باندِ کشی، کمپرس سرد، ژل سوختگی، دستکش استرلیزه، چسب زخم، نخ و سوزن بخیه و ... .

 

کاملا واضح است که می توانید این وسایل را اضافه و یا کمتر کرده و با توجه به نیاز و محل استفاده از این جعبه آن را تهیه کنید، اما بهتر است تا ترکیب مناسبی از هرکدامِ این موارد را در اختیار داشته باشید تا خیال تان را از بابت اتفاقات پیش آمده تا حدی راحت کنید. نکته مهم دیگری که باید از نظر گذراند این است که اکثر وسایلی که در این جعبه نگهداری می کنید بهداشتی هستند و تاریخ انقضا دارند. پس حتما حواستان به منقضی شدن آن ها بوده و حتی المقدور هر شش ماه یک بار تمامی تاریخ ها را چک کنید و مواردی را که تاریخ مصرف شان تمام شده است را نیز تعویض نمائید. این موضوع زمانی بسیار اهمیت پیدا می کند که بدانید بسیاری از داروها بعد از اتمام تاریخ مصرف نه تنها کارایی سابق را نخواهند داشت بلکه به نوعی می توانند آسیب زننده و موجب ایجاد ناراحتی های عمیقی شوند. پس بهتر است که این کار را به صورت روتین انجام داده و از سلامت و اعتبار داروهای مورد استفاده خود در این جعبه اطمینان حاصل نمائید.

 

جعبه کمک های اولیه از جمله وسایلی است که جزو الزامات برای هر جایی می باشد و باید آن را تحت هر شرایطی تهیه و نگهداری کنید. درست همانند یک کپسول آتش نشانی، حتی اگر مدت طولانی از آن استفاده نکرده باشید باز هم وجود این وسیله ضرورت محسوب شده و به وقت نیاز حتی می تواند جان یک فرد را نیز نجات بخشد. تمامی افراد آگاه نگهداری و خرید جعبه کمک های اولیه را در منزل، محل کار، کلیه اماکن عمومی و حتی در کوله پشتی و هنگام سفر یا در خودرو شخصی قویا توصیه می کنند چرا که وجود چنین وسیله ای در واقع یک پیشگیری ساده از اتفاقات ناگوار و درمانی کوتاه مدت برای موقعیت های حساس به شمار می رود. ما هم به شما پیشنهاد می دهیم اگر تا کنون به فکر آموزش کمک های اولیه و خرید وسایل مربوط به آن نبوده اید، از همین امروز یادگیری آن را شروع کرده و اقدام به خرید و یا تکمیل وسایل امدادی اولیه نمائید.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.