فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

استفاده از تشک مواج برای جلوگیری از زخم بستر

 این وظیفه ما است که به شما کمک کنیم تا تشک بادی طبیِ مناسب برای خود یا عزیزتان را به راحتی انتخاب و تهیه نمائید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به هرگونه سوال شما در این زمینه هستند.

در مجموعه محصولات نمایندگی اینتکس، انواعی از تشک های بادی طبی با کیفیت بالا وجود دارد که می تواند در پیشگیری یا درمان زخم بستر در هر مرحله ای کمک شایانی کند. شیوه درمانِ "فشار جایگزین" از تقسیم فشار به نحوی استفاده می کند که فشار خون را شبیه سازی کرده و مناطقی از پوست که تحت تماس با تخت می باشد و فشارِ وزن بیمار بر روی آن ها وجود دارد را تغییر دهد. این معمول ترین شیوه درمان برای پیشگیری و بهبود موارد زخم بستر می باشد. سیستم "خروج باد با فشار کم" نیز که به صورت سوراخ های لیزری بسیار ریزی در سطح تشک طراحی شده است امکان آن را فراهم می آورد تا بیمار از مزایای درمانی آن استفاده کند، احساس خنکی کرده و بستر او خشک بماند.

همه دلیل وجود این نوع تشک ها این است که تا حد امکان برای بیمار راحتی فراهم کند. یک تشک مواجِ خوب می تواند تمام نگرانی ما را ز بابت راحتی بیمار برطرف سازد. چه این بیمارِ یک موردِ بیمارستانی باشد و چه بیماری که در منزل از او نگهداری می شود.

اگر متوجه منظور این نوشتار شده باشید و بخواهید که یک ناراحتی از ناراحتی های بسترِ بیمار خود کم کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

زخم بستر چیست؟

بیمارانی که در مدت طول درمان خود قادر به حرکت کردن نباشند و یا طول درمان آن ها بسیار طولانی شود و مجبور باشند مدت زمان زیادی را بدون حرکت در بَستر بمانند در معرض ابتلا یا تشدید زخم بستر هستند. در واقع تماس بدن به صورت طولانی مدت با تخت یا صندلی چرخدار و نبود امکان حرکتی مناسب، منجر به اختلالِ گردش خون در آن ناحیه شده و به بافت آن منطقه آسیب وارد می کند. به دلیل همین عدم حرکت طولانی مدت، وزن بیمار به نقاطی از بدنش که با سطح در تماس است فشار وارد کرده و اگر این فشار از روی آن نقطه برداشته نشود و اصطلاحا ناحیه فشار را جایگزین نکنیم می تواند به بافت مورد نظر آسیب جدی وارد کرده و در طولانی مدت موجب زخم بستر شود.

 

تشک مواج چیست؟

تشک بادی بیمار، مواج و بیمارستانی نام هایی است که برای این محصول در نظر گرفته شده است. اصول کارکردشان بسیار ساده و موثر است. این محصول از یک سری محفظه های باد تشکیل شده است که به یک پمپ باد برقی متصل شده اند و این پمپِ باد به طور پیوسته اقدام به تغییر فشارِ باد این محفظه ها می کند. به این ترتیب این تشک از ثابت ماندن فشار وزن بیمار بر یک نقطه از بدن او جلوگیری می کند و مانع از ایجاد و یا تشدید زخم بستر می شود. فشار باد نیز در این تشک ها بسته به احساس راحتی بیمار قابل تغییر و تنظیم می باشد. این تنظیم به عهده پمپ باد برقی همراه محصول بوده که به وسیله لوله ای پلاستیکی به تشک مواج متصل می شود. 

خرید تشک مواج؟ کدام مدل؟

 

انتخاب این که چه مدلی از این محصولات برای شما مناسب تر است کاملا به نوع استفاده شما از آن بستگی خواهد داشت. تشک های بادی بیمار یا تشک مواج اصولا در2 نوع در کشورمان موجود می باشد. مدل سلولی، مدل زنبوری یا تخم مرغی(ساده).

مدل تخم مرغی یا ساده این دسته بندی به خاطر شباهت این تشک به شانه ی تخم مرغ نامگذاری شده است. این مدل قیمت پایینی داشته و بالطبع طول عمر پایین تر و تحمل وزن کمتری را نیز خواهند داشت. مدل ساده وزنی در حدود تا 100 کیلوگرم را می تواند تحمل کرده و بیشتر مناسب بیمارانی است که هنوز به زخم بستر مبتلا نشده باشند یا اینکه در مراحل اولیه ابتلا به این بیماری باشند و یا اینکه طول درمان کوتاهی دارند. این نوع می تواند تا یک سال به خوبی جوابگوی نیازِ پزشکی شما باشد.

دسته بعدی از این محصولات، تشک های بادی سلولی هستند که ساختار حرفه ای تر و مدرن تری دارند. به همین رو از مواد با کیفیت تری نیز در ساخت آن ها استفاده شده است که طول عمر آن را بالا برده است. همچنین این تشک ها قادر به تحمل وزنی بیشتر از مدل های ساده هستند.

 

پس تا اینجای کار فهمیدیم که:

 

  • اگر (طول دوره درمان کوتاه باشد / وزن بیمار کمتر از 100 کیلوگرم باشد / محدودیت مالی داشته باشید) گزینه مناسب برای شما تشک مواج ساده خواهد بود.
  • اگر (دوره درمان طولانی باشد / وزن بیمار بیش از 100 کیلوگرم باشد / با درنظر گرفتن اینکه راحتی و سلامت بیمار از همه چیز مهمتر است به فکر خرید یک محصول بهتر باشید) گزینه مناسب شما تشک مواج سلولی خواهد بود.

 

چگونه از تشک مواج استفاده کنیم؟

استفاده از این محصولات نیاز به دانش خاصی نداشته و به راحتی در منزل یا محیط درمانگاهی می توان از این محصولات استفاده کرد. برای راه اندازی این محصول فقط باید شلنگ باد را به پمپ متصل کرده و تنظیمات پمپ را بسته به نیاز خود انجام دهید. تنظیمات پمپ شامل میزان فشار هوای خروجی و دوره های زمانیِ پر و خالی کردن تشک می باشد.

باید در نظر داشته باشید:

 

  1. قبل از انتخاب تشک حتما وزن بیمار را با توان تحمل وزن تشک مقایسه کنید و مدل مناسب بیمار خود را تهیه فرمایید. این کار علاوه بر راحتی بیمار، عمر مفید کالا را نیز افزایش خواهد داد.
  2. وقتی اولین بار از تشک استفاده می کنید بهتر است اجازه دهید تا تمام محفظه های باد پر شده باشد و سپس اقدام به تنظیم فشار مورد نظر خود کنید.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.