فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

ساخت انواع استخر ارزان قیمت بادی، بتنی، سیمانی و چوبی

مراحل ساخت استخر بادی:

کارخانجات متعددی در کشورهای مختلف جهان وجود دارند که استخرهای بادی و ارزان قیمت را تولید می کنند و دو نمونه از معروف ترین معتبر ترین آن ها شرکت های بست وی و اینتکس می باشند.

1- تهیه ورقه های پلاستیکی مناسب 

در ساخت استخر بادی معمولا از ورقه های پلاستیکی استفاده می شود این ورقه ها باید کاملا فشرده بوده و هیچ جای نفوذی نداشته باشند تا بتوانند هوا را داخل بدنه نگه داشته و آب داخل استخر نیز از آن ها عبور نکند. معمولا از pvc و وینیل که دارای این ویژگی ها می باشند و ارزان بوده استفاده می شود.

2- برش ورقه های پلاستیکی 

در این مرحله از ساخت استخر بادی ارزان قیمت توسط دستگاه های پیشرفته تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، ورقه ها به شکل الگوی استخر بادی مورد نظر برش داده می شوند. تیغه برش این دستگاه ها همیشه از نظر میزان برندگی مورد آزمایش قرار گرفته و در صورت کند شدن بلافاصله تعویض می شوند چرا که صاف بودن لبه قطعات هنگام برش در مراحل بعدی بسیار مهم است و در غیر این صورت دچار بد فرمی خواهد شد.

3- پرس و دوخت الگوهای برش داده شده

تکه های بدنه در این مرحله با دستگاه پرس در قسمت لبه ها به هم متصل می شوند.

4- تست سلامت

در این مرحله از ساخت، استخر بادی ارزان ما آماده شده و نیاز به تست آن از نظر سلامت بدنه و عدم نشتی هوا یا آب از داخل آن می باشد به همین منظور در فضای بزرگی بدنه را باد کرده و مدتی آن را به همین حالت در گوشه ای ثابت قرار می دهند، در صورت سوراخ بودن بدنه هوا از داخل آن خارج شده و بدنه تورم خود را از دست می دهد اگر این اتفاق صورت نگرفت استخر بادی را جمع آوری کرده و درون بسته بندی مخصوص به همراه لوازم جانبی و راهنمایی که برای آن تهیه کرده اند قرار می دهند.

 

ساخت استخر بتنی ارازن قیمت:

1- گود برداری

در گذشته راجع به استخر بتنی مطالبی در سایت درج شده بود ولی در کل استخر های بتنی جزء استخرهای داخل زمین بوده بنابراین به ایجاد یک گودال برای ساخت آن احتیاج دارید. بسته به میزان عمقی که برای استخر ارازن قیمت خود در نظر گرفته اید هم چنین ابعاد و شکل آن این مرحله صورت می گیرد. در این کار نسبت به ابعاد چاله مورد نظر نیاز به ماشین های مکانیکی مخصوص گود برداری دارید البته اگر بصورت خانگی و در فضای کوچکی اقدام به ساخت استخر می کنید می توانید با کمک ابزارهای دستی عمل گود برداری را انجام دهید.

2- غیر قابل نفوذ کردن کف استخر نسبت به خروج آب

بدنه استخر بتنی باید به گونه ای باشد که آب داخل آن از دیواره ها به داخل زمین نشت نکند هم چنین کف آن نباید باعث آلودگی و گل آلود شدن آب داخل استخر شود. راه حل این دو مشکل استفاده از لایه ای نفوذ ناپذیر به آب در تمامی قسمت های داخلی بدنه است در ساخت استخر به دو روش می توان کف را پوشش داد یک آرماتور بندی و به دنبالش بتون ریزی و دوم استفاده از بلوک های سیمانی یا  آماده می باشد. بلوک های سیمان 

روش آرماتور بندی: 

در این روش از مفتول های فلزی، فایبر گلاسی و یا فولادی استفاده شده که این مفتول ها در جهات عمودی و افقی در قسمت های کف قرار گرفته و در واقع اسکلتی فلزی را برای استخر سیمانی ایجاد می کنند. این اسکلت فلزی حالتی توخالی داشته و برای پر کردن آن از بتن و سیمان استفاده می کنند. بتن بصورت یک مرحله و یا چند مرحله و با ماشین های مخصوص بتن پاش داخل اسکلت ریخته می شود. استفاده از این سازه در هزینه ساخت استخر بتنی نسبت به سازه های دیگر استخری مزایای بیش تری داشته و به خوبی می تواند شکل استخرهای منحنی و دایره ای شکل را ایجاد کند هم چنین بسیار مقاوم است به همین دلیل افراد زیادی از آن به عنوان ساخت استخر خود استفاده می کنند.

روش بلوک چینی:

ساخت استخر ارزان قیمت سیمانی به این صورت است که بلوک های سیمانی (و حتی آجری) آماده در دیواره ها و کف استخر روی هم چیده شده و لایه ای از سیمان روی آن ها را کاملا می پوشاند. از این سازه بیش تر برای استخر های خانگی دست ساز و یا مواردی که بودجه کمی در اختیار فرد است، استفاده می شود با این حال سازه خوبی بوده و می تواند مدت طولانی آب استخر سیمانی را حفظ کند.

3- آب بندی و کاشی کاری کف و دیواره های استخر

مواد بسیار متنوعی در بازار برای آب بندی چنین سطحی موجود می باشند که شامل مواد مخصوص آب بندی و چسب بتن هم چنین ورقه های پوششی می باشند. بعد از پوشاندن کف با این مواد نوبت به کاشی کاری می رسد، معمولا از کاشی های کوچک برای کف استخر بتنی استفاده می کنند اما اندازه و طرح آن ها کاملا بسته به سلیقه شخصی دارد نکته مهم در این مرحله از ساخت استخر داخل زمینی، تست آب بند شدن بدنه است برای اینکار باید استخر بتنی را پر از آب کرده و چند روز به آن زمان دهید سپس ارتفاع آب را اندازه بگیرید اگر ارتفاع به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده بود (البته با در نظر گرفتن مقدار آبی که تبخیر شده) یعنی که آب بندی در قسمت هایی از بدنه به درستی انجام نشده است پس در همان ابتدا سعی کنید تمامی قسمت ها را به خوبی با مواد آب بند بپوشانید.

4- لوازم جانبی استخر بتنی، سیمانی و بادی

نردبان، چراغ، فواره، کف کش و پمپ تصفیه آب استخر لوازمی هستند که هنگام ساخت استخر باید مکان قرار گرفتن آن ها را از قبل تعیین و درست شده باشند.

روش ساخت استخر چوبی

منظور از چوبی بودن استخر، سازه آن است مگر نه برای قسمت داخلی که آب درون آن قرار میگیرد باید از پوششی مخصوص استفاده کنید.

1- ساخت سازه استخر چوبی:

شکل و ابعاد استخر چوبی توسط خود فرد و فضای محیط انتخاب می شود و تنها در این مرحله باید قطعات چوب را در کنار هم قرار داده و با میخ و یا چسب مخصوص آن ها را به هم متصل کنید.

2- حوضچه در ساخت استخر چوبی

محفظه داخلی باید جنسی مقاوم و غیر قابل نفوذ داشته باشد تا آب نتواند از آن به بیرون نشت کند. می توانید از ورقه های pvc و یا پلاستیک های ضخیم و فشرده برای طراحی این قسمت استفاده کنید و در مورد استخر های کوچک می توانید از گالن های بزرگ آب استفاده نمایید.

3- نصب پمپ تصفیه

بهتر است در حین ساخت استخر چوبی مکان قرار گیری و اتصال پمپ تصفیه را بسازید. پمپ های تصفیه دارای دو شلنگ هستند که عمل ورود و خروج آب به دستگاه را انجام می دهند به همین منظور باید در بدنه دو حفره برای این دو شلنگ ایجاد کنید سعی کنید برای هدایت  و تصفیه بهتر آب دو حفره را در ارتفاعی متفاوت از هم ایجاد کنید به این صورت که یکی از آن ها به لبه بالایی و دیگری به لبه پایینی استخر نزدیک باشد.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.