فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

قایق بادی و سد ها و دریاچه های اطراف تهران

استان تهران تعداد کمی دریاچه دارد که اکثرا آنان به دلیل ایجاد سد به وجود آمده اند، پس حتما قبل از اقدام به رفتن به آنجا و استفاده از قایق بادی خود، یک جلیقه نجات خریداری کنید، چراکه عمق دریاچه های سدی بسیار زیاده  بوده و می تواند خسارت های جبران ناپذیری به شما وارد کند.

دریاچه لار

این دریاچه بسیار زیبا در نزدیکی کوه دماوند بوده که ناحیه ای از آن در استان مازندران و قسمت بزرگ آن در استان تهران واقع شده است. در فصل هایی می توان شاهد پرندگان مهاجر بود که برای استراحت به این دریاچه می آیند. به دلیل احداث سد، که در سال 59 به اتمام رسید، یک دریاچه سدی به حساب می آید. 27 سال پیش محدوده اطراف آن به پارک ملی تبدیل شده است. برای رفتن به آنجا ابتدا باید به جاجرود بروید و از آنجا به سمت روستای ایرا حرکت کنید، مسیر نیز تا روستا آسفالت می باشد و مناسب برای خودرو های شخصی است که از سد لتیان هم می گذرد. مسیر دسترسی به خود دریاچه خاکی و صعب العبور و چند کیلومتری باید پیاده روی کنید.


سد لتیان

اتمام سد بتونی لتیان در سال 46 است که در ابتدا به نام فرهناز بود که با اعتراض ساکنان لواسان، بعد از انقلاب به لتیان تغییر نام یافت. دریاچه آن که به دلیل سازه سد است، یکی از بهترین مکان های گردشگری و قایق رانی در اطراف تهران است. نام گذاری سد به دلیل روستایی با همین نام بوده که در زمان احداث سد به زیر آب رفته است. جانداران آبزی این دریاچه ماهی کپور و سفید می باشند، تا چند سال پیش قزل آلا مشهور ترین آن بود که خیلی وقت است دیگر مشاهده نشده است. در اطراف شهر لواسان واقع شده است و دو پارک جنگلی لتیان و تلو نیز در اطراف آن هستند. بسیار آب آرامی دارد و مناسب تفریح با قایق بادی معمولی است. البته به دلیل ساخت سد و عمق بالای آب حتما همراه خود جلیقه نجات داشته باشید.


دریاچه چیتگر

طراحی و ایده این دریاچه به سال 47 بر می گردد ولی به دلیل کمبود بودجه پرونده آن بسته بود تا سال 82 که پروژه آن دوباره آغاز به کار کرد. این دریاچه دو فاز مختلف دارد که فاز اول آن در سال 92 افتتاح شد و فاز دوم در جنوب بزرگراه همدانی می باشد که در دست ساخت است. اطراف آن پر از تفرجگاها و قسمت های تفریحی هست و آلاچیق هایی در نظر گرفته شده تا شما به راحتی اتراق کنید. بزرگترین دریاچه مصنوعی ایران می باشد و از رود کن تغذیه می شود که تا 12 متر عمق دارد، پس حتما جلیقه نجات همراه خود داشته باشید. می توانید در این دریاچه تجربه ماهیگیری نیز داشته باشید ولی در ابتدا باید هزینه ای تقبل کرده و وقت بگیرید.


دریاچه فشافویه

در سال 85 این دریاچه ساخته شد که 7 هکتار مساحت آن است. در نزدیکی حسن آباد تهران قرار داد و دسترسی به آن در کیلومتر 18 بعد از عوارضی قم می باشد. این دریاچه مصنوعی دارای متنوع ترین تفریحات آبی است که می توان آن را با جزیره کیش مقایسه کرد. در اطراف آن امکانات و ایسگاهایی تعبیه شده تا بتوانید در آنجا به استراحت بپردازید. بهتر است تا قبل از آبان به دیدار دریاچه فشافویه بروید زیرا در فصل سرد دچار مشکل می شوید.


دریاچه تار

این دریاچه زیبا که در اثار طبیعی ایران ثبت شده است را میتوان در قسمت شرقی قله دماوند پیدا کرد. به دلیل آب شیرین و خنک بودن آب و هوا، به یک مکان تورسیستی تبدیل شده است. بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه در خرداد ماه می باشد. تنها گیاهی که میتوان در اطراف آن یافت، بوته های آویشن می باشد. آبزیان موجود در دریاچه تار نیز قزل آلا خال قرمز و زردک می باشند. بهترین مکان برای قایق رانی بوده و آب بسیار آرامی دارد.


سد امیر کبیر

سد امیر کبیر نیز همانند لتیان دارای دریاچه ای می باشد که آب شرب تهران را تامین می کند. اگر از جاده چالوس عبور کرده باشید حتما آن را دیده اید. تفرجگاه هایی در اطراف آن قرار داده شده تا مردم بتوانند به اسکی بر روی آب یا قایق سواری بپردازند. اگر یک قایق بادی دارید شما هم میتوانید به تنهایی و بدون نیاز به هزینه اضافی به تفریح در آن بپردازید. از گونه های آبزی نیز میتوان به قزل آلای رنگین کمانی و خال قرمز اشاره کرد.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.