فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

معرفی و بررسی انواع جلیقه های نجات

انواع مختلفی از این محصولات وجود دارند که ممکن است همین موضوع موجب سخت تر شدن انتخاب برای شما شود. مدل های مختلف جلیقه نجات، نمره شناوری و سایز های مختلفی داشته و هر کدام برای فعالیت خاصی مناسب تر می باشند. در ادامه به دسته بندی های بین المللی و دسته بندی هایی که در ایران وجود دارند اشاره کرده و به صورت اجمالی به آن ها می پردازیم.

انواع جلیقه نجات

تیپ 1

جلیقه های نجات تیپ 1 برای شرایط نجات طولانی مدت در آب های آزاد و زمانی که ممکن است تیم نجات با تاخیر به محل حادثه برسد ساخته شده اند. جلیقه نجات دریا با ایجاد قدرت شناوری در حدود 10 کیلوگرم، برای استفاده های تفریحی مناسب نیستند. چرا که اساس طراحی آن ها به نحوی است که بتواند سر شما را بالای آب نگه داشته و طوری عمل کند تا فردی که آن را پوشیده و از هوش رفته است با سرِ رو به بالا در آب شناور بماند. علیرغم اینکه به دلیل وجود فوم و ترکیبات پارچه ای اضافی ممکن است این جلیقه ها کمی بزرگ و بد قواره به نظر برسند، نسبت به دیگر تیپ ها بیشتر می توانند از دمای بدن محافظت کرده و بهترین گزینه برای استفاده در آب های وسیع و دریا به شمار می روند.

تیپ 2

با قابلیت چرخاندن سر افراد بی هوش به سمت بالا، این مدل حداقل 7 کیلوگرم توان ایجاد شناوری دارد. این مدل جلیقه های نارنجی کلاسیک که تا گردن را پوشش می دهند و با یک بند روی سینه بسته می شوند، برای دریاچه ها، ماهیگیری و قایق سواری مناسب هستند. همچنین آن ها برای مناطق حفاظت شده و در طول سواحل، جایی که کمک در دسترس باشد کاربرد دارند. اما مانند تیپ 1 مناسب آب های آزاد و دریاها نیستند. این مدل جلیقه ها کمی کوچکتر از مدل های تیپ یک هستند.

تیپ 3

این مدل نیز مانند تیپ 2 مناسب برای فعالیت ها در آب های حفاظت شده و دریاچه ها هستند. به لطف طراحی راحت تر آن ها، تیپ 3 برای پوشیدن حین فعالیت هایی نظیر قایق رانی سرعتی، اسکی روی آب، ماهیگیری، قایق پدالی و دیگر تفریحات آبی مناسب می باشند. توان شناوری این مدل نیز در حدود 7 کیلوگرم است. در ادامه توان شناوری را بیشتر باز خواهیم کرد.

تیپ 4

شامل وسایل قابل پرت کردن می شوند که در زمانی که به آن نیاز است باید به سرعت در دسترس باشد. قایق هایی با بیشتر از 4.8 متر طول(منهای قایق های سرعتی و مسابقه ای) موظف به حمل حداقل یک جلیقه نجات قابل پرتاب هستند. مدل های تیپ 4 به شکل بالشتک مربعی، نعل اسبی و حلقه بادی در دسترس هستند و باید بر روی عرشه نصب و آماده استفاده باشند. آن ها برای پوشیده شدن ساخته نشده اند و کمکی به فرد بیهوش نیز نمی توانند کنند. همچنین برای شنا و برای استفاده کودکان نیز مناسب نیستند. همچنین نباید از این وسایل به عنوان صندلی استفاده کرد چرا که بافت آن ها دچار آسیب شده و قدرت شناوری خود را از دست خواهند داد.

تیپ 5 / استفاده مخصوص

تیپ 5 جلیقه هایی هستند که برای استفاده ای خاص تهیه شده اند و فقط می توانند برای همان مورد مصرف شوند. با ایجاد قدرت شناوری بین 7 تا 10 کیلوگرم، این جلیقه ها در مواردی مانند روی عرشه، جلیقه های مخصوص پاروزنی، جلیقه های مخصوص آب های سفید و ... استفاده می شوند. این جلیقه ها باید در این موارد حتما پوشیده شوند تا استاندارد های گارد ساحلی ایالات متحده را رعایت کنند.

تیپ 5 / هیبریدی

برای پوشیدن هنگام قایق رانی وقتی کمک در دسترس باشد پیشنهاد می شود.

2.2 کیلوگرم قدرت شناوری در حالت عادی + 7 کیلوگرم اضافه در صورت باد کردن جلیقه

بسیار راحت است و مدت طولانی می توان آن را پوشید

مناسب نجات افراد بی هوش نیست.

 

در نظر داشته باشید نمره شناوری این جلیقه ها به این صورت محاسبه می شود که:

  • تقریبا 80 درصد وزن هر فرد را آب تشکیل می دهد. که این میزان در آب وزنی نخواهد داشت و شما را به پایین نمی کشاند.
  • علاوه بر آن هر فرد به طور میانگین 15 درصد چربی نیز در بدن خود داشته که این چربی از آب نیز سبک تر است و وزنی برای شما در آب نخواهد داشت.
  • فاکتورهای دیگری نیز هستند نظیر حجم شش ها، میزان لباس و کیفیت آب و هوا. که البته 2 مورد اول بیش از این فاکتورها نقش دارند.

 

با این فرضیات وزن یک فرد مثلا 100 کیلوگرمی در آب این طور محاسبه می شود.

صد کیلوگرم X 80 درصد = 80 کیلوگرم آب در بدن فرد

صد کیلوگرم X 15 درصد = 15 کیلوگرم چربی در بدن فرد

100 کیلوگرم وزن فرد منهای (80+15) = این فرد در آب وزنی در حدود 5 کیلوگرم خواهد داشت. این رقم حدودیست و با توجه به میزان چربی یا آب و هوای طوفانی تغییر خواهد کرد. با این محاسبات می بینید که یک جلیقه نجات حرفه ای چطور می تواند تنها با ایجاد 7 تا 10 کیلوگرم قدرت شناوری، جان افراد را نجات دهد.

 

جلیقه های نجات موجود در ایران اغلب از مدل های تیپ 3 می باشند که در سایز های مختلف و با امکانات جانبی نظیر سوت عرضه می شوند. همچنین این محصولات در دو نوع فومی برای بزرگسالان و بادی برای کودکان نیز وجود دارند.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.