فروشگاه اینترنتی محصولات بادی (ایرانی تکس)

به فروشگاه اینترنتی محصولات بادی خوش آمدید!

چادر | راهنمای انواع چادر کوهنوردی طبیعت گردی و سفر

انواع چادر مسافرتی

افراد زیادی بر روی این کره خاکی زندگی می کنند که طالب ماجراجوی های هیجان انگیز هستند اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید به راحتی می توانید با خرید یک چادر مسافرتی و رفتن به دل طبیعت سفری هیجان انگیز را تجربه نمایید. فقط فراموش نکنید که قبل از سفر حتما از وضعیت آب و هوایی مقصد خود اطلاع کسب نمایید چرا که سفرهای طبیعت گردی افزون بر این که می تواند لذت بخش و هیجان انگیز باشند می تواند خطرات و مشکلاتی را برای شما در بر داشته باشد. پس حتما با یک برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از لوازم همچون، چادر مسافرتی عصایی اقدام به سفر نمایید.

چادر مسافرتی فنری

 

این محصول را در ایام تابستان و سفرهای نورزی به وفور می توان در پارک ها مشاهده نمود. هر چند که چادر مسافرتی فنری دارای وزن نسبتا بیشتری نسبت به سایر مدل های چادر است ولی از محبوبیت بالایی برخوردار است شاید یکی از دلایلی که بیشتر مردم به استفاده از این محصول روی می آورند را بتوان نصب و راه اندازی آسان آن دانست. البته کوهنوردان و طبیعت گردها از جمله افرادی هستند که تمایلی به استفاده از این محصول ندارند چرا که وزن نسبتا زیاد آن حمل و نقل آن را با مشکل روبرو می کند.

 

چادر مسافرتی عصایی 

برخلاف مدل فنری کوهنوردان و طبیعت گردها از طرفداران پر و پا قرص چادر مسافرتی عصایی هستند. چرا که این محصول از وزن کمی برخودار است و توان و انرژی کمتری را از کوهنورد می گیرد و به راحتی می توان آن را در مسیرهای صعب العبور نیز حمل نمود؛ اما چه چیزی سبب شده است که این محصولات دارای وزن کمی باشند؟

ستون های که در سازه چادر مسافرتی عصایی به کار رفته است از جنس عصاهای فایبرگلاسی است؛ که از ویژگی های آن می توان به استحکام بالا و وزن کم اشاره نمود. لازم به ذکر است که این محصولات دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر آب یا دمای بالا می باشد.


چادر مسافرتی اتوماتیک

مدل های اتوماتیک چادر مسافرتی برای افرادی که حوصله باز و بسته کردن آن را نداشته باشند مناسب است. این نمونه محصولات را می توان به چتر تشبیه کرد. این نمونه ها دو ساختار فنری و عصایی را با هم ترکیب کرده اند و در واقع ستون های عصایی را با ساختاری شبیه به چتر و بدون نیاز به نصب و جمع آوری مجزا در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. فقط کافی است محصول را از بسته بندی آن خارج کرده و پایه های آن را باز کنید. سپس با کشیدن قسمت مرکزی به بالا سازه آن شکل می گیرد. در نهایت نیز پس از استفاده با آزاد کردن قلاب قسمت مرکزی سازه می توانید همچون چتر آن را به داخل فشار دهید تا کل سازه به صورت اتوماتیک بسته و جمع شود. چادر اتوماتیک نسبتا وزن زیادی دارد و برای حمل و نقل با وسیله مناسب می باشد. این محصولات از به روز ترین مدل های موجود در زمینه وسایل کمپ و سفر به شمار می روند.

از برترین تولید کنندگان چادر در داخل کشور می توان به نام FIT یا همان اف آی تی (فخر ایرانیان) اشاره داشت. این کمپانی در هر سه نوع چادر سفری، محصولات قابل توجه و با کیفیتی را ارائه داده است. تولیدکننده دیگری به نام KIT یا چادر صنعت خاوران نیز وجود دارد که محصولات خوبی را نیز به بازار عرضه داشته است. در بین تولیدکنندگان خارجی اما رقابت بسیار تنگاتنگ است. کمپانی های بسیار زیادی وجود دارند که محصولاتی استاندارد و با کیفیت ساخت بسیار بالا تهیه و تولید می کنند. از جمله این تولیدکنندگان می توان به پاویلو اشاره داشت. پاویلو یک کمپانی تولید تجهیزات کمپینگ و کوهنوردی است که تحت لیسانس و ارزیابی شرکت بست وی آمریکا فعالیت دارد. چادرهای تولید این شرکت در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید شده است و در بین آن ها مدل های عصایی و فنری نیز دیده می شود. دیگر مزیت پاویلو نسیت به دیگر برندهای با کیفیت خارجی، قیمت مناسب آن می باشد. چادر های پاویلو اگرچه از نمونه های ایرانی خود گران تر هستند اما همچنان در رده مناسب ترین قیمت ها بین چادرهای خارجی قرار می گیرند.

چادرسفری را می توان علاوه بر دسته بندی یاد شده، در دسته بندی دیگری نیز مرتب کرد که بر اساس شکل ظاهری و نهایی آن رتبه بندی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

چادر مسافرتی ژئودزیک  Geodesic tent

نام این محصول از واژه ژئودزیک که یک عبارت ریاضی است گرفته شده است. چادر مسافرتی ژئودزیک همان طور که از نامش پیداست دارای پیچیدگی های زیادی در ساختار است به طوری که ستون های آن بارها و بارها همدیگر را قطع می نمایند و مثلث های را به وجود می آورند. همین طراحی منحصر به فرد سبب شده است که این محصول رتبه نخست را بین با ثبات ترین چادر ها از آن خود نماید؛ بنابراین می توانید در شرایط آب و هوایی طوفانی با آسودگی خاطر از آن استفاده نمایید.

لازم به ذکر است انواع چادر مسافرتی نیمه ژئودزیک در بازار نیز یافت می شوند؛ که از همین طراحی منحصر به فرد در ساخت آن ها بهره گرفته شده است. این محصولات برای شرایط آب و هوایی نیمه طوفانی و کوهپایه های بادخیز کوهستانی مناسب هستند.

چادر مسافرتی گنبدی   dome tent

این محصول یکی از پر استفاده ترین نوع چادر مسافرتی به شمار می رود. معمولا فرم اولیه و ساده آن به این صورت است که هر یک از ستون های عصایی را خم می کنند تا حالتی نیم دایره به خود بگیرد و با متصل کردن دو ستون خم شده از وسط به هم چادر شکل می گیرد.

اگر چادر مسافرتی گنبدی دارای دو ستون باشد بعد از برپایی شکلی مربعی را به خود خواهد گرفت. ولی اگر دارای سه ستون باشد چادری با فرم یک شش ضلعی را پدید خواهد آورد. یکی از مزیت های این محصول این است که فضایی داخلی وسیع تری را به دلیل وجود دیواره های عمودی برای شما پدید می آورد. لازم به ذکر است که ثبات چادر مسافرتی گنبدی به ظرفیت آن بستگی دارد. هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد از ثبات کمتری برخوردار خواهد بود؛ و برعکس هر چه ظرفیت آن کمتر باشد از ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.

چادر مسافرتی تونلی tunnel tent

 

این محصول همان طور که از نامش پیداست تونلی شکل می باشد. در چادر مسافرتی تونلی همانند مدل گنبدی ستون های فایبرگلاسی را خم می نمایند تا فرم نیم دایره ای به خود بگیرند ولی برخلاف مدل گنبدی آن ها را در یک خط قرار می دهند. البته ذکر این نکته ضروری است که در ساخت بعضی از مدل های این محصول از ستون های سخت بهره گرفته می شود. خانوادهای زیادی در سطح جهان طرفدار این چادر مسافرتی هستند. امروزه این محصولات در اندازه های مختلفی در بازار یافت می شوند.

چادر مسافرتی خط الراسی ridge tent

 

فلسفه این نامگذاری این چادر مسافرتی را باید در چادرهای کلاسیک جستجو کرد. همان طور که می دانید در ادوار گذشته آن ها دارای یک ستون در هر قسمت بودند و بعضی اوقات برای اتصال این ستون ها به هم از یک ستون اضافی بهره می گرفتند تا سقف چادر بالا نگه داشته شود.

 

این محصولات دارای ثبات بالایی هستند. چادر مسافرتی خط الراسی در سایزهای مختلفی تولید می گردند از مدل یک نفره گرفته تا مدل های با ظرفیت بسیار بالای که قابلیت استفاده در سیرک را دارند. همچنین نصب و راه اندازی آن ها آسان است.

یکی از معایب چادر مسافرتی خط الرسی این است که از ارتفاع مناسبی برخوردار نمی باشند بنابراین اگر می خواهید از این محصول فقط برای خوابیدن بهره بگیرید مشکل ارتفاع آن مسئله مهمی نخواهد بود در غیر این صورت این چادر گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

 

چادر مسافرتی هرمی pyramid tent 

 

این محصولات دارای یک ستون هستند و در ساخت آن از مدل و طراحی چادر سرخپوستی بهره گرفته شده است. چادر مسافرتی هرمی از محبوبیت بالایی برخودار هستند از این رو، تولید کنندگان زیادی برای این که سهم بیشتری از بازار را از آن خود نمایند تولید این محصول را در لیست تولیدات خود قرار داده اند.

با وجود جذابیت ظاهری بی نظیر، اغلب این چادر مسافرتی برای آب و هوای طوفانی و سرد مناسب نیستند چرا که این چادرها را از یک لایه می سازند. از کلمه اغلب استفاده کردیم چون در این بین استثناهایی هم وجود دارند مثلا چادری که دیده بانان و راهنماهایی انگلیسی از آن بهره می گیرند از کتان ساخته شده است و مقاومت بسیار بالایی را در شرایط آب و هوایی مختلف دارد.

مطالب اخیر

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

مقایسه محصولات بادی اینتکس با محصولات بادی بست وی

ادامه مطلب
محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

محتویات جعبه کمک های اولیه خانگی چیست؟

ادامه مطلب
توپ استخری ارزان از کجا بخریم

توپ استخری ارزان از کجا بخریم

ادامه مطلب

ساعت مچی الکترونیکی بلک مچی

Brand
دسته بندی: الکترونیک
کد: MS46891340

40000 تومان
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
  • لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.